טיפים למתחים ולחצים

מי מאיתנו לא נמצא במתח ? כולנו נתונים ללחצי היום-יום , דאגות, מחשבות, העבודה, המצב הכלכלי, בעיות זוגיות, התמודדות עם בעיות בריאותיות, ויכוחים, גידול ילדים ועוד הרבה סיבות שמביאות את כולם למצב של מתח ולחצים.       ניתן לשפר ולהוריד את הלחצים והמתחים ע"י עבודה עצמית רבה !!  לפניכם מספר טיפים להורדת מתחים ולחצים:    1- טיפול ע"י צמחי מרפא- ישנם צמחי מרפא שגורמים להרגעה ומורידים את המתח ומומלץ לשתות אותם ע"י חליטה, או להוסיף כמה עלים בתוך כוס עם מים חמים או להוסיף לתה.      צמח הלואיזה הוא טעים וטעמו דומה לנענע וניתן להשיג אותו בחנויות תבלינים ובבתי טבע.     צמח המליסה גורם לעליזות ולריפוי מחלות קיבה ומעיים, ובתקופת הרמב"ם השתמשו בצמח המליסה.     ניתן להשיג גם ברשתות השיווק שקיות תה מצמחי מרפא שונים שהם יעילים.      אפשר גם לעיין בחוברת של בתי הטבע ישנה רשימה ארוכה של צמחי מרפא מועילים לזמן מתחים והורדת לחצים.      לאלה שנוטלים תרופות כרוניות רצוי להתייעץ עם רופא המשפחה לפני השימוש הצמחי המרפא.      2 ספורט- כל סוגי הספורט טובים בזמן שאנחנו טרודים ומלאי מתחים ולחצים שונים שמטרידים אותנו. פעילות גופנית קבועה משפרת את מצב הרוח, וגם אם לא התעסקתם עם ספורט אפשר כל יום חצי שעה להקדיש לנושא, בין אם זה תרגילי קרקע בבית, הליכה, מכון כושר, או כל סוג של ספורט שאתם אוהבים.     גם ריקוד מרגיע מאוד ומשפר את מצב הרוח ולכן השתדלו לפחות אחת לשבוע לצאת לרקוד.      גם שחייה בים או בבריכה משפרת את מצב הרוח וגורמת להורדת המתח והלחץ.     טבילה במרחצאות של ים המלח או חמי יואב או חמת גדר משפרים להורדת המתח והלחץ ותורמים לבריאות טובה.                                           3- היעזרו ברפואה אלטרנטיבית- היעזרו בתחום ההומאופטיה, תמציות צמחי הבאך או פרחי הבאך.     רפלקסולוגיה מועילה מאוד ומשפיע על כל הגוף, וגם מסאז'ים ע"י מעסים מומחים משפיעים לטובה ותורמים להורדת מתחים ועצבים.    ועוד מתחומי הרפואה האלטרנטיבית שקיימים גם בקופות החולים שלכם או באופן פרטי.     4- פעם בשבוע מלאו את האמבטיה במים חמים וטפטפו לתוכה 10 טיפות של לבנדר, 4 טיפות של רוזמרין, 4 טיפות של קורנית, או לחילופים 30 טיפות של שמן שקדים ו 10 טיפות לבנדר באמבטיה ולהישאר בפנים בערך 40 דקות באוירה רגועה, נתקו פלאפונים או טלויזיה והאזינו למוסיקה שאתם אוהבים או דיסקים של מדיטציה או הרפייה.     5- היעזרו בחוגים או קורסים למדיטציות, יוגה, דימיון מודרך, חשיבה חיובית, וכל הקשור בתחום היצירה והאומנות זה מועיל מאוד לנפש ומרגיע מתחים.         6- המוסיקה תורמת המון לנשמה, השתדלו כמה שאפשר להאזין למוסיקה האהובה עליכם.    7- שנו שיגרה- תצאו לטיולים, למקומות חדשים, בילויים בחיק הטבע זה מאוד תורם ומועיל לנשמה.        8- לפחות 3 פעמים בשבוע בלילה מרחו את גופכם בשמן שקדים ומספר טיפות של שמן לבנדר ויש לעסות את כל הגוף וללכת לישון ובבוקר כשתקומו תרגישו רגועים יותר.        9- הכי חשוב זה להתמודד עם הבעיות והלחצים בצורה נכונה ולהיעזר באנשי מקצוע אם צריך.