16 טיפים להתמודד עם דיכאון חורף

כשמזג האויר משתנה ורוב האנשים לא סובלים את הקור וגם בגלל שעון החורף מתקצרים הימים והחושך ממהר להגיע מצב הרוח של האנשים משתנה, מרגישים עייפות, תפקוד ירוד, מדוכדכים ואפילו חלק מהאנשים סובלים מדיכאון חורף. ישנם קשיי שינה, אכילת יתר, עצבות, אין חשק לכלום ופסיביות.  דיכאון חורף תוקף יותר את הנשים מאשר הגברים, ודיכאון חורף גם תלוי בגורמים משפחתיים וגנטיים. לפניכם טיפים להגנה מפני דיכאון חורף:

1- להתמעטות האור בחורף יש קשר ישיר לאפלוליות, היחשפו למכשירי תאורה מיוחדים המפיקים אור בהיר וחזק מאוד הדומה לאור השמש.

2- הרבה אנשים בחורף פונים לשינה, ושינה מרובה בבוקר וקושי להירדם בלילה הינם סימנים לדיכדוך. הקפידו על שעות שינה נורמליות והיחשפו לשמש בימים שבהם יש שמש ביום.

3- הקפידו כל יום להקדיש לפחות חצי שעה לספורט כמו: הליכה, מכון כושר, יוגה, תרגילי ספורט בבית, או כל פעילות ספורטיבית אליה אתם מתחברים.

4- פעילות אירובית קבועה מחממת את הגוף ותשפיע על מצב רוחכם. אימון גופני מגביר את פעולתם של מוליכים עצביים ולהגברת כמות הסרטונין.

5- תהיו מעורבים בפעילות חברתית, מפגשים חברתיים, השתתפו בהרצאות, חוגים, סדנאות יוגה, מדיטציה, וערבו חברה זה יעשה לכם טוב על הנפש.

6- התייעצו עם רופא המשפחה שלכם במקרה וכל החורף תוקף אתכם דיכאון עונה אחרי עונה, והתייעצו עמו האם כדאי לכם ליטול תרופות נוגדות דיכאון , או בנטילת תוספי תזונה – לדוגמא: אומגה 3 מסייע בהקלה על דיכדוך.

7- מלאו את האמבטיה במים חמים וטפטפו למים 15 טיפות של שמן לבנדר והישארו באמבטיה כחצי שעה ותעשו הרפייה בזמן השהייה בפנים.

8- עיסוי של כל הגוף עם שמנים ארומטיים משחרר את כל הגוף ומשפר את מצב רוחכם. היעזרו במעסה מקצועי טוב לפחות פעמיים בחודש.

9- תצאו לבלות עם חברים, תרקדו כמה שיותר הריקוד משחרר את הגוף כולו מדיכדוך.

10- זה הזמן להירשם לחוג או לקורס חדש ולהרחיב את המעגל החברתי שלכם.

11- פנו להתייעצות בכל מצב שבו אתם חשים שהדיכדוך והעצבות יוצאים משליטה וגורמים לכם לחוסר אונים, יאוש וניתוק חברתי.       גם טיפול ע"י פסיכולוג או מאמן אישי יכולים לסייע לכם במצב של דיכאון או דיכדוך, השיחות יכולות לשחרר אותכם.

12- גם בריכות מחוממות יכולות להרגיע אותכם: כמו בריכות של ים המלח, או חמי יואב.

13- תפנקו את עצמכם בבגדים חדשים, או נעליים חדשים או כל דבר שעושה לכם טוב על הנשמה .

14- שימרו על קשר טוב עם בני המשפחה והחברים, שוחחו איתם כי הם יעזרו ויעודדו ויתמכו בכם.       הזמינו חברים קרובים או בני משפחה לארוחה חגיגית, וגם אתם לכו להתארח אצלם.

15- הדליקו כל יום נרות וקטורת ריחנית, זה יעשה לכם הרגשה טובה בבית.

16- האוצר הגדול ביותר זה האמונה. ככל שתחשבו חיובי ותהיו אופטימיים ותאמינו יותר בעצמכם וביכולות שלכם כך תוכלו להתמודד עם קשיי החיים, ולהטיב את חייכם וליצור מציאות חיים טובה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *